torsdag 9. august 2012

Every blueberrys has a story.


Hver gang jeg spiser blåbær, tenker jeg på historier som forbinder meg med dem.

Blårbær for meg er:
Å besøke farmor, hvor vi alltid fikk blåbær med sukker på.

Sitte på mors/fars sykkel, og sykkle laaangt for å plukke blåbær.

Å få blå tunge (jeg og lillesøster kappet om hvem som fikk den blåeste).

Å ha masse flekker på klærne, etter å ha spist opp busker av blåbær.

August = blåbærmåneden. Og da var det alltid sol og sommer
.

Å lese blåbærhistorien i 4års boken.

Jeg og mannen min reiste til barndomshjemmet hans på stord og plukket blåbær. Da fikk jeg minner om de gangene jeg plukket blåbær med lillesøster, mor og far. Når vi kom hjem laget jeg blåbærsylt, og da kom jeg til å tenke på alle de koselige besøkene jeg har hatt hos farmor.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar