torsdag 24. januar 2013

Chocolate cookies with "m" and marshmallows.


Har prøvd meg på noen nye cookies, med mini marshmallow og m-sjokolade. Den sistnevnte sjokoladen kjøper jeg sjeldent, men den minner meg om da jeg var liten og gikk på kino sammen med min far. Han kjøpte alltid den sjokoladen... og jeg fikk selvfølgelig forsyne meg av den, mens filmen rullet på det store lerret foran oss. Koselige minner!

Viss du vil ha oppskriften kommer den her:

- Sett ovnen på 170 grader.

- 300 g melskesjokolade (smeltes over vannbad).

- 280 g sukker og
260 g mykt margarin røres sammen til en kremaktig konsistens i kjøkkenmaskinen.

- Bland deretter inn den smeltede melkesjokoladen.

- Bland inn 2 egg.

- Bland inn: 300g mel
                     60 g kakaopulver
                       2 ts natron
                       1 ts salt
                       3 ts vaniljeextrakt / vaniljesukker.

- Bland inn ønsket mengde mini marshmellows og m-sjokolade.

- Bruk en spiseskje til å ta av deigen. Rull kuler og legg på et stekebrett

- Stekes på 170 grader i 11 min.

- Smelt melkesjokolade til slutt og strimle over cookiesene med en gaffel. Sett cookiesene kaldt, om du ønsker at sjokoladen over skal stivne. (jeg satte mine utenfor)

Serveres med en kopp kaffe eller et STORT glass kald melk!





2 kommentarer:

  1. såg heeeeilt magiske ut! skal snart prøves ut ;) klem hege

    SvarSlett
    Svar
    1. koseligt at du he lagt igjen en komentar ;) lykke te mæ cookies baking :) håpe di falle i smak.

      Slett