tirsdag 29. mai 2012

Det vesle drivhus

Siden vi bor i 2 etg. uten hage, så betyr ikke det at vi ikke kan ha drivhus. (Flaks!) På IKEA finnes nemlig et lite hvitt drivhus, som kan passe for alle hjem og hager. I vår anledning ble det plassert ute på verandaen. Der står det så koselige og fint, akkuratt som om det var ment for å være der. Mannen min fikk for seg at han skulle plante noen reddiker, som vi senere kunne bruke i sommersalaten.

Etter de mange dagene med sol og sommervarme, skjedde det mirakler i drivhuset. De små bladene vokste seg store og frodige...og nå kan jeg til og med skimte noe rødt i enden av dem. Jeg er sikker på at de reddikene vil smake helt fantastisk. Det er liksom noe spesielt ved å "så og høste" sitt eget. Så får vi se da, om det røde i enden på bladene tilsvarer slike reddiker jeg har sett for meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar