fredag 29. juni 2012

DIY: perlestrikket hals med blonder

Jeg må være en mester i utolmodighet, når det kommer til strikking. Jeg starter som regel på ulike strikkeprosjekter, som bli ferdiggjorte året etter. Og noen strikkeprosjekter blir heller aldri ferdiggjorte.(not proud). Det er hva jeg kaller utolmodig! Men NÅ har jeg gjort ferdig et strikkeprosjekt som jeg startet på i fjor. En perlestikket hals. Den skulle jo egentligt vert i bruk om høsten, men nå får den ligge å vente på kaldere dager. (og den kan godt vente lenge for min del, for jeg venter på varmere dager)

Strikk 1 meter eller 2 og sy sammen de to korte endene. Sy på blondebånd langs kantene, eller annet bånd som måtte falle i smak. Dette kan også gjøres på halser du allerede har, men som trenger en ny piff. Perlestikk er min favoritt. (for de som ikke vet hva det er: strikk 1 rett og 1 vrang)

3 kommentarer:

  1. Dette er bare helt nydelig :) Kanksje jeg skal prøve meg på et slikt til høsten :p
    klem fruhaugen

    SvarSlett
  2. Hei:) hvor mange masker er det du har lagt opp her, og hvilket type garn er det du strikker med :) ?

    SvarSlett
    Svar
    1. hei =) jeg har lagt om med 60 masker, og strikker med bomullsgarn, hvor det står anbefalt å bruke strikkepinner på størrelse 3,5. Jeg har da brukt størrelse 4,5 på strikkepinnene. Da går det litt fortere ;)

      Slett